Gorillasports.bg

Правилно хранене след тренировка 2.

Правилно хранене след тренировка 2.

Храненето след тренировка е по-важно, отколкото си мислите. Благодарение на него ще постигнем резултати много по-рано, но само ако спазваме няколко правила. Не всички храни са подходящи след тренировка. Важно е количеството и съставът на храната, независимо дали по време на редукционна диета или при създаване на обем. Следователно след тренировка е необходимо тялото да се снабди с необходимото гориво, да се балансира нивото на кръвната захар и да се попълнят хранителните вещества. Висококачествената храна след тренировка също ще помогне за регенерирането на уморените мускули и ще насърчи растежа им.

Следтренировъчно хранене за отслабване

Храната трябва да се яде час и половина след тренировка, за да има време тялото да се регенерира. Най-подходящи са храни, богати на протеини с по-малко въглехидрати. Протеиновите шейкове и кашите са страхотни. Необходим е и режим на пиене, така че чиста вода.GORILLA SPORTS Подложка за йога, 190 X 100 см, черна

Протеини

Те са абсолютно ключов компонент на следтренировъчното хранене и цялостната здравословна диета. За да се осигури протеинов синтез и изграждане на мускули, например, според проучвания следтренировъчното хранене трябва да съдържа в идеалния случай 20-40 г протеин.

Подходящи храни са:

  • яйце
  • извара
  • месо
  • варива
  • протеин (суроватъчен, многокомпонентен)
  • по-малка закуска под формата на протеиново блокче

Въглехидрати

Запасите от гликоген в мускулите се използват като гориво за нашето тяло по време на тренировка. След консумация въглехидратите се превръщат в захари, които карат панкреаса да произвежда повече от хормона инсулин. Всъщност помага на тялото да използва аминокиселините от протеина по-ефективно, така че възстановява и регенерира мускулите по-бързо.

Подходящи въглехидрати са:

  • сладки картофи
  • плодове (банан, ананас, ябълка)
  • ориз
  • картофи
  • овесена каша
  • пълнозърнести макарони
  • мазнини

Определено не е нужно да се тревожите и за мазнините в храната след тренировка. Необходимо е обаче да се грижите за правилното им количество и да наблегнете на здравословните мазнини.

Какви източници на мазнини трябва да бъдат включени в ястията след тренировка?GORILLA SPORTS Възглавница за йога 65 X 20 см, червена

  • ядки
  • орехови масла
  • авокадо
  • семена

Хранене след тренировка:

Протеините - са основният градивен елемент на всеки жив организъм. Състоят се от аминокиселини
и са важни за изграждането и растежа на мускулна маса.
Аминокиселини и BCAA - както споменахме, аминокиселините и BCAA поддържат правилната мускулна регенерация, и тъй като тялото ни не може да създаде незаменими аминокиселини само, ние трябва да ги допълваме чрез добавки.
Коензим Q10 – подобно на въглехидратите, също е отличен и ефективен източник на енергия за изтощеното тяло.
Аргинин - е аминокиселина, която помага за увеличаване на производството на мускулни хормони, образуването на колаген и облекчаване на напрегнатите мускули.

Обратно към блога

Дискусия към статията (0)

Вашето име
Въведете Вашето име
имейл за връзка
Въведете своя имейл
Вашето съобщение
Въведете Вашето съобщение
Данните, маркирани с * , са задължителни
Зареждане
Зарежда се