Gorillasports.bg

Ползи от упражненията с кростренажор - повече издръжливост и по-малко телесни мазнини

Ползи от упражненията с кростренажор - повече издръжливост и по-малко телесни мазнини

Кростренажорът несъмнено е един от най-популярните кардио уреди във фитнес студията. Идеален е за загряване и за продължителни тренировки за издръжливост. В сравнение с пътеките за бягане или велоергометрите, той предлага перфектна тренировка за цялото тяло, като същевременно е нежен към ставите. Как да извлечете максимума от тази тренировка?

Видове тренировки на кростренажора

Това е предимно класическа тренировка за издръжливост, понякога наричана още кардио тренировка, тъй като сърдечно-съдовата система е по-натоварена. Класическата кардио тренировка обикновено се извършва най-малко 30 минути наведнъж, като интензивността на натоварването е доста умерена, с постоянно натоварване (темпо, пулс и др.). Друга форма на тренировка е HIIT кардио, което е високоинтензивно интервално обучение. Тук се редуват фази с много високо напрежение и фази с ниско напрежение (фаза на възстановяване). Тази изключително интензивна форма на тренировка е особено популярна сред бодибилдърите и атлетите по отношение на изгарянето на мазнини.

На практика кростренажорът се използва и за обща загрявка преди силова тренировка. Тази загрявка служи за стимулиране на сърдечно-съдовата система и за подготовка на мускулите, връзките и сухожилията за предстоящото натоварване. Нервната система също е от полза от фазата на загряване, която обикновено трябва да продължи 5-10 минути.

За кого е подходяща тренировката на кростренажор?


MAXXUS Крос тренажор CX 6.1, 167 x 67 x 195 см, черенУпражнението на кростренажор е подходящо за почти всеки, който се интересува от подобряване на физическото състояние и укрепване на сърдечно-съдовата система. Упражнението на кростренажор е особено препоръчително за начинаещи, тъй като последователността от движения е много лесна за научаване.

Докато тренировките на пътеката за бягане например може да не са подходящ избор за хора с наднормено тегло или по-възрастни трениращи, тренировките на кростренажор са почти идеални за тази група хора. При тренировка на кростренажор ставите не се сблъскват с шокови натоварвания, които възникват например по време на бягане - тренировката на кростренажор изисква само плъзгащи се движения. Това е особено полезно за хора с наднормено тегло. Говорейки за наднорменото тегло: освен че подобрява сърдечно-съдовата форма, тренировката на кростренажор е идеална и за изгаряне на мазнини.

Колко калории изгаря тренировката на кростренажор?


Кростренажорът е сред кардио уредите, които позволяват най-голям разход на калории. Това е така, защотоMAXXUS Крос тренажор CX 5.0, черен при тренировка на кростренажор се включват много мускули наведнъж. По време на тренировка се натоварват не само мускулите на долните крайници, но и горната част на тялото се натоварва от движението на щангите. Точната консумация на калории зависи, наред с други неща:

• време за натоварване
• интензивност на натоварването
• конституция на тялото

Интензивните тренировки на кростренажор изгарят калории не само по време на тренировка, но и след нея.
Със сигурност ще проявите интерес към това, че тренировките на кростренажор Ви позволяват да изгаряте калории не само по време на самото упражнение. Много интензивните упражнения на кростренажор (напр. HIIT) също могат да причинят така наречения ефект на след изгаряне, който се описва като EPOC в спортната физиология. Терминът EPOC означава прекомерна консумация на кислород след тренировка. Това специално метаболитно състояние гарантира увеличена консумация на калории след много интензивна тренировка (напр. тренировка на HIIT кростренажор).

Потърсете кростренажори Maxxus в нашата категория за укрепване и трениране на краката!

Обратно към блога

Дискусия към статията (0)

Вашето име
Въведете Вашето име
имейл за връзка
Въведете своя имейл
Вашето съобщение
Въведете Вашето съобщение
Данните, маркирани с * , са задължителни
Зареждане
Зарежда се